TR EN
TR EN

Sürdürülebilirlik Komitesi Görev ve Çalışma Esasları

1. AMAÇ ve KAPSAM

Derlüks Yatırım Holding A.Ş.’nin çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim alanlarındaki sürdürülebilirlik stratejisini belirleme, sürdürülebilirlik alanındaki politika, hedef ve uygulamaları yürütme, izleme, denetleme, gözden geçirme, iyileştirme ve geliştirme görevlerini yerine getirmek için Yönetim Kurulu’na raporlamak üzere Sürdürülebilirlik Komitesi (“Komite”) kurulmuştur.

Bu düzenleme, Derlüks Yatırım Holding A.Ş.’nin Sürdürülebilirlik Komitesi Görev ve Çalışma Esasları’nı belirlemeyi amaçlamaktadır.

2. KOMİTE’NİN OLUŞUMU VE YAPISI

Komite, Yönetim Kurulu’nun onayı ile oluşturulur ve yetkilendirilir.

Komite, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, Soho Giyim ve Enerji A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi olmak üzere toplam 3 üyeden oluşmaktadır. Aşağıda Komite yapısı tablo halinde verilmiştir.

Holding’teki Görevi Komite’deki Görevi
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Başkan
Soho Giyim ve Enerji A.Ş.
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Üye
Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi Üye


Komite’ye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı başkanlık eder. Komite’nin koordinasyonunu ve sekretaryasını Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi yürütür. Komite’nin aldığı kararların uygulanmasını çalışma grubu gerçekleştirmektedir.

3. ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI

Sürdürülebilirlik Komitesi, yılda en az iki kez olmak üzere, ihtiyaç görülen zamanlarda toplanır. Toplantı çağrısı Komite Başkanı tarafından yapılır. Toplantının gündemi Komite Başkanı tarafından belirlenir. Toplantı, Komite üye sayısının tam katılımıyla gerçekleştirilir. Komite, şirketin tamamını ilgilendiren sürdürülebilirlik hedefleriyle ilgili kararları 2/3 oy çokluğu ile alır.

Komite sekretaryası, Komite toplantılarında alınan kararları toplantı yer, zaman ve katılan üye bilgilerini de içerecek şekilde yazılı olarak tutar.

Komite gerektiğinde uzman kişilerin görüşlerinden yararlanır.

Alınan kararlar, Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi aracılığıyla Yönetim Kurulu’na raporlanır ve Yönetim Kurulu tarafından onaylanması gereken Komite kararları (Şirket’in sürdürülebilirlik stratejisine yön verecek kararlar) Yönetim Kurulu’nun onayına sunulur.

4. GÖREV ve SORUMLULUKLAR

  • Sürdürülebilirliği, Derlüks Yatırım Holding A.Ş.’nin iş yapış şekline entegre etmek amacıyla çalışmalar yürütür ve bu doğrultuda projeler geliştirir.
  • Sürdürülebilirlik konusunda odaklanması gereken öncelikli konuları tespit eder, sürdürülebilirlik stratejisini, kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerini, yol haritalarını ve politikalarını oluşturur. Yönetim Kurulu kararı ile kamuoyuna açıklar.
  • Sürdürülebilirlik konusunda ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
  • Çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim alanlarındaki riskleri proaktif şekilde yönetir ve Derlüks Yatırım Holding A.Ş.’nin sürdürülebilirlik stratejisine yön verir.
  • Derlüks Yatırım Holding A.Ş.’nin sürdürülebilirlik hedeflerini gerçekleştirmek üzere oluşturduğu sürdürülebilirlik yol haritasını ve uygulamalarındaki gelişmeleri takip eder, hedefler kapsamında performans ölçütlerini belirler ve performansı denetler.
  • İklim değişikliğiyle mücadele kapsamında düşük karbonlu ekonomiye geçişi destekler ve iş süreçlerinde karbon salımını azaltmaya yönelik projelerin yapılmasını sağlar.
  • Sürdürülebilirlik hedeflerini, politikalarını, uygulamalarını, çalışma esaslarını, yönetim sistemlerini düzenli olarak gözden geçirerek iyileştirir, geliştirir, yürütür, izler, denetler ve yılda en az bir kez ve yıllık faaliyet raporlarının kamuya açıklanması için belirlenen azami süreler içerisinde kalacak şekilde çalışmaları Yönetim Kurulu’nun onayına sunar.
  • Derlüks Yatırım Holding A.Ş.’nin sürdürülebilirlik stratejisi ve hedefleri doğrultusunda tüm çalışanların bilgilendirilmesini sağlar ve çalışanların içselleştirmesi yönünde çalışmalar yapar.
  • Derlüks Yatırım Holding A.Ş. sürdürülebilirlik stratejisi, politikaları ve uygulamaları hakkında tüm paydaşlar için paydaş katılımını gerçekleştirir.
  • Komite bünyesindeki çalışma çıktılarının Derlüks Yatırım Holding A.Ş.’nin sürdürülebilirlik stratejisi ve iş stratejisi ile örtüşmesini sağlar.
  • Sürdürülebilirlik konularının etkin yönetimi için yürüttüğü faaliyetlere destek olması amacıyla Komite altında çalışma grubu kurar, onları yetkilendirir ve koordine eder.
  • SPK tarafından ilan edilmiş olan Sürdürülebilirlik İlkeleri Uyum Çerçevesi’nde yer alan ilkelere uyumun sağlanmasına yönelik çalışmalar yapar. Sürdürülebilirlik ile ilgili olarak Sermaye Piyasası Mevzuatı’nın öngördüğü raporları hazırlar ve kamuya duyurulmak üzere Yönetim Kurulu’nun onayına sunar

5. ÇALIŞMA GRUBUNUN YAPISI
Komite’nin aldığı kararların uygulanmasına destek olmak üzere sürdürülebilirlik konusunda bilgi sahibi olan yöneticilerin görev aldığı çalışma grubu oluşturulur.

Komite, gerekli gördüğünde çalışma grubunun yapısında ve sayısında değişiklik yapma yetkisine sahiptir. Çalışma grubu, Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi, Mali İşler Direktörü, Soho Giyim ve Enerji A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, İnsan Kaynakları Sorumlusu’ndan oluşmaktadır.

Aşağıda çalışma grubu yapısı tablo halinde verilmiştir.

Holding’teki Görevi Çalışma Grubu’ndaki Görevi
Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi Çalışma Grubu Sorumlusu
Mali İşler Direktörü Çalışma Grubu Üyesi
Soho Giyim ve Enerji A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Çalışma Grubu Üyesi
İnsan Kaynakları Sorumlusu Çalışma Grubu Üyesi

 
6. ÇALIŞMA GRUBUNUN GÖREV VE SORUMLULUKLARI

  • Çalışma grubu, Komite’ye doğrudan bağlı olarak çalışır ve Komite’nin verdiği tüm görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.
  • Komite’de alınan kararlar doğrultusunda hedef belirlenmesi, sürdürülebilirlik yol haritası kapsamında çalışmalarının uygulanması, izlenmesi, ihtiyaç halinde güncellenmesinden sorumludur.
  • Komite, çalışma grubu sorumlusunu belirler. Çalışma grubu sorumlusu, çalışma grubu’nun koordinasyonu, toplantı tutanaklarının tutulması ve çalışma çıktılarının Komite’ye raporlanmasından sorumludur.

 
7. YÜRÜRLÜK

Sürdürülebilirlik Komitesi Görev ve Çalışma Esasları’na ilişkin işbu düzenleme ve bu düzenlemeye buna ilişkin değişiklikler Yönetim Kurulu onay tarihi itibarı ile yürürlüğe girer.